Tobábbi dokumentációk:
Kezelési útmutatók

2020. július 1-től kötelező adatot szolgáltatni a belföldi adóalanyok közötti ügyletekről kiállított számlákról. Az adatszolgáltatás elektronikusan teljesítendő. A számlázó programmal történő számlázás esetén a számlaadatokat interneten kell továbbítani a NAV felé.

Első lépésként cégenként regisztrálni kell a NAV Online Számla oldalon. Majd az ott kapott beküldéshez szükséges adatokat a Szerviz | Paraméterek | Könyvelt cég általános adatai menüpontban, az [Egyéb paraméterek] beállításainál, a NAV Online Számla beállítások adatlapon be kell rögzíteni a cégadatbázisba.

 Megjegyzés

A magánszemélyeknek és a külföldi partnereknek (ahol a teljesítés helye külföld) kiállított számlákról 2021. január 1-től kell adatot szolgáltatni.

1. Technikai feltételek

  • Az Online Számla regisztráció feltétele az Ügyfélkapus regisztráció
  • Ügyfélkapus hozzáférés birtokában az adatszolgáltatás teljesítéséhez a cég/adózó törvényes képviselőjének, vagy állandó meghatalmazottjának egyszeri regisztrációja az Online Számla rendszer elektronikus felületén
  • Megbízhatóan működő internet kapcsolat

2. Online Számla oldalon regisztráció

A regisztráció a technikai felhasználói adatok létrehozását, illetve a beküldött adatok lekérdezését szolgálja.

A technikai felhasználó létrehozása támogatja az "emberi" beavatkozás nélküli automatikus adatátadást.

Az Online Számla regisztrációs folyamatát a NAV tájékoztató részletesen tartalmazza.

 Figyelem

Technikai felhasználó (virtuális) cégadatbázisonként adószámonként egy lehet.Technikai felhasználót a regisztrált elsődleges, másodlagos felhasználó tud létrehozni, lekérdezni.
Több számlázó program használata esetén célszerű külön-külön technikai felhasználót létrehozni.

3. NAV Online Számla beállításai a SUP® rendszerben

A regisztráció során előállított  "technikai felhasználó" adatait be kell írni SUP® rendszerbe erre a célra kialakított felületén, a Szerviz | Paraméterek | Könyvelt cég általános adatai menüpontban, az [Egyéb paraméterek] beállításainál, a NAV Online Számla beállítások adatlapon.

 Javaslat

A beállításoknál tesztelhető a NAV szerver elérhetősége is.

4. NAV Online Számla várólista feldolgozás tiltása

A számla kiállítás véglegesítésekor a NAV felé beküldendő számlák ú.n. várólistába kerülnek. A NAV Online Számla rendszerrel történő kapcsolattartást (beküldés, státusz lekérdezés) azonban egy gép végzi. A kliens oldali könyvtárszerkezetben elhelyezett CLIENT.INI-ben elvégezhető beállítás segítségével az adott kliens nem lehet KOBAK agent, azaz nem fog a NAV Online Számla szerverrel kommunikálni.

5. Dedikált NAV Online Számla agent kijelölése

Több felhasználós környezetben (a számla készítő munkahelyek száma nagyobb mint öt), a NAV Online Számla szerverrel történő kommunikációt (KOBAK agent) célszerű egy dedikált munkahelyre, vagy szerverre bízni. Ehhez a SUP® rendszer DbConnector modulját kell beüzemelni.

6. Számlák kiállítása

Az adatszolgáltatási paraméterek sikeres beállítását követően, az eddig megszokott módon folytatható a számlázási tevékenység. A számlázás áttekintő képernyőn megjelenített adatok köre a beállításokat követően kibővült a NAV Online Számla adatszolgáltatás státuszával.

 Megjegyzés

 Figyelem

A NAV Online Számla adatszolgáltatás egy automatikus folyamat. A folyamat felügyeletével a cégen belül meg kell bízni egy felelős személyt - KOBAK adminisztrátor. Az adatszolgáltatás felügyelete nem informatikai feladat.