Kapcsolódó információk:
Paraméterezési útmutatók

A SUP® rendszerven a NAV Online Számla adatszolgáltatás során az egyes számlákra vonatkozó feldolgozási státuszok a következők lehetnek:

 

  Új számla - a számla még nem véglegesített (nyomtatott).

  Nem esik az adatszolgáltatás hatálya alá - a számla véglegesített (nyomtatott), és nem esik az adatszolgáltatás hatálya alá.

  Feltöltési várólistába helyezve - a számláról adatszolgáltatás fog készülni. A NAV szerverre az automatikus adatcsere funkció fogja beküldeni, mely egyben lekérdezi a korábban beküldött számlák feldolgozottsági állapotát is.

  Technikai jellegű hiba - a NAV szerverrel a kommunikáció során hiba történt. A hiba elhárítása után a számla beküldés meg fog történni.

  Feltöltve - a NAV szerverén a számla befogadásra került, feldolgozásra vár. NAV terminológia: RECEIVED

  Feldolgozás alatt - a NAV szervere elkezdte a számla adatszolgáltatás feldolgozását. A NAV szerverrel folytatott következő automatikus adatcsere során már általában elérthető a feldolgozás végeredménye. A NAV szerverén a feldolgozásnak kb. 5 percen belül végre kell hajtódnia. Ennek következtében a lehetséges következő státusz:   
NAV terminológia: PROCESSING

  Hibás adatszolgáltatás - a számla adatszolgáltatás feldolgozása sikertelen volt. Ú.n. blokkoló hiba, az adatszolgáltatás nem történt meg! NAV terminológia: ABORTED

  Sikeres adatszolgáltatás - a számla adatszolgáltatás helyes, és a NAV befogadta. NAV terminológia: DONE

  Sikeres adatszolgáltatás figyelmeztetéssel - az adatszolgáltatás figyelmeztetéssel elfogadva. A figyelmeztetés olyan üzleti hiba, amely az adatszolgáltatás befogadását nem blokkolja, azonban a számla, vagy az erről nyújtott adatszolgáltatás tartalmilag helytelen, vagy helytelen lehet. A figyelmeztetést ki kell értékelni, és biztosítani kell, hogy a következő adatszolgáltatáskor már hibamentes legyen. NAV terminológia: WARN

  Admin által megoldottnak jelölt - az Online Számla adminisztrátor megoldottnak jelölte a problémát. Ez leginkább a ABORTED és WARN státusszal visszakapott számlákra vonatkozik. Megoldottnak jelölni a NAV adatszolgáltatás | Online számla adatszolgáltatás adminisztráció menüpontban lehet.
A státusz állítás célja, hogy a már megoldott hibák ne maradjanak ott az adminisztrátor számára.

 

Az adatszolgáltatási hibák javítására vonatkozóan a NAV még nem adott ki útmutatót. A saját útmutatónk a adatszolgáltatás javítása címen érhető el.