A NAV Online Számla adatszolgáltatás egy automata folyamat, azonban több olyan pont is lehet, ahol az adatszolgáltatási művelet elakadhat. Ezért a felügyeletére a cégnél javasolt kijelölni egy személyt, aki felelős az automata adatszolgáltatás felügyeletéért (KOBAK adminisztrátor).
A hibás adatszolgáltatás oka lehet technikai vagy paraméterezési.
- Technikai hiba - nincs internet, tűzfal blokkolja a kommunikációt, NAV szerver nem válaszol az elvárt időn belül.
- Hibás paraméterezés - nincs megadva adószám, mennyiségi egységekkel kapcsolatos hibák, stb...
1. Beállítások, paraméterezés
Végre kell hajtani az NAV Online Számla beállítások c. útmutatóban leírtakat.
2. Üzemeltetés
A SUP® rendszer számlázás áttekintő képernyőn megjelenített adatok köre kibővült a NAV Online Számla adatszolgáltatás státusával. Ez alapvetően a számla kiállítóját tájékoztatja arról, hogy az adott naplóban/mozgásnemen készített számlák adatszolgáltatása milyen állapotban van.
A KOBAK adminisztrátor számára egy új menüpont segíti az áttekintést a NAV adatszolgáltatás | Online Számla adatszolgáltatás adminisztráció menüpontban.