Tobábbi dokumentációk:
Kezelési útmutatók

A Online Számla adatszolgáltatás során a NAV technikai információk oldalon található Online Számla Rendszer Interfész Specifikáció című dokumentációban leírt mód szerint kell elvégezni az feladatot. Az adatszolgáltatás során többféle probléma előfordulhat, melyek a SUP® rendszerben a számla státuszok alapján sorolhatók csoportba.

Technikai hibák

  • Nincs internet kapcsolat, Socket error #10061 - a NAV adatszolgáltatás API nem érhető el. Informatikai beavatkozás szükséges

  • Helytelen authentikációs adatok  - a regisztráció során kapott/generált kódok hibásan lettek berögzítve az Online Számla beállítások adatlapon.
    Teendő: a hiba elhárítása után az automata adatszolgáltatás már fogja küldeni az adatokat.
    Az adatcsere kézzel is elindítható a NAV adatszolgáltatás | Online Számla adatszolgáltatás adminisztráció menüpontban.

  • A kérés verziószáma már nem támogatott - a NAV adatszolgáltatás API egy újabb verziójú beküldési módot vár el.
    Teendő: a SUP® Rendzsert időben felkészítjük a NAV adatszolgáltatás verzió váltásaira. Valószínűleg tól régi programverziót használ.


Aborted hibák

A hibák két főcsoportba sorolhatók.

  • magyar nyelvű hibaüzenetek - az üzenet könnyen értelmezhető, és megállapítható a hiba oka, és annak elhárítási módja.

  • angol nyelvű hibaüzenetek - ez esetben általában az adatszolgáltatási séma kitöltése a probléma, esetenként finomítás lehet szükséges szoftveren is.
    Teendő: a hiba elhárítása után meg kell ismételni az adatszolgáltatást a számla készítés menüpontokban.


Warningok

Az adatszolgáltatás teljesült, de logikai hiba van benne.
Teendő: a hibát el kell hárítani, hogy a legközelebbi adatszolgáltatás során már ne forduljon elő.


Megoldottnak jelölés

A hiba elhárítása után lehetőség van arra, hogy ne jelenjen meg többé a hibás státuszú számlák lekérdezésekor.
Erre a célra szolgál a NAV adatszolgáltatás | Online Számla adatszolgáltatás adminisztráció menüpontban, az egér jobb gombjával a KOBAK státusz oszlopon kattintva, a "Megoldottak jelölés" menüpont használata. Ez esetben rövid megjegyzést is lehet írni a megoldás módjáról.

Számla újraküldése - ismételt adatszolgáltatás

A számla készítés menüpontokban, a hibás adatszolgáltatás státusszal megjelölt számlán az egér jobb gombjával a KOBAK státusz oszlopon kattintva, megjelenő menüből lehet megismételni az adatszolgáltatást.

 Figyelem

Az adatszolgáltatást csak akkor szabad megismételni, ha a beküldési státusz aborted, vagy a korábbi adatszolgáltatás érvénytelenítve (annullálva) lett.
A NAV által már befogadott számláról ismételt adatszolgáltatás esetén a NAV szerver aborted státusszal vissza fogja utasítani, mivel ilyen sorszámú számlára már történt adatszolgáltatás. Az ilyen hiba esetén a "Megoldottnak jelölés" a szükséges beavatkozási mód.


Egyéb korlátozások

  • A SUP® rendszer jelenleg nem kezel proxy kiszolgálót. A proxy kezelés benne van a fejlesztendő feladatok listájában.
    Teendő: a KOBAK adatszolgáltatást futtató gépe(ke)t a helyi informatikát üzemeltető rendszergazdának fel kell  venni kivételként a tűzfalon a NAV KOBAK szerver irányába.