A Online Számla adatszolgáltatás során a NAV technikai információk oldalon található Online Számla Rendszer Interfész Specifikáció című dokumentációban leírt mód szerint kell elvégezni az feladatot. Az adatszolgáltatás során többféle probléma előfordulhat, melyek a SUP® rendszerben a számla státuszok alapján sorolhatók csoportba.
Technikai hibák
- Nincs internet kapcsolat, Socket error #10061 - a NAV adatszolgáltatás API nem érhető el. Informatikai beavatkozás szükséges
- Helytelen authentikációs adatok - a regisztráció során kapott/generált kódok hibásan lettek berögzítve az Online Számla beállítások adatlapon.
Teendő: a hiba elhárítása után az automata adatszolgáltatás már fogja küldeni az adatokat.
Az adatcsere kézzel is elindítható a NAV adatszolgáltatás | Online Számla adatszolgáltatás adminisztráció menüpontban. - A kérés verziószáma már nem támogatott - a NAV adatszolgáltatás API egy újabb verziójú beküldési módot vár el.
Teendő: a SUP® Rendzsert időben felkészítjük a NAV adatszolgáltatás verzió váltásaira. Valószínűleg tól régi programverziót használ.
Aborted hibák
A hibák két főcsoportba sorolhatók.
- magyar nyelvű hibaüzenetek - az üzenet könnyen értelmezhető, és megállapítható a hiba oka, és annak elhárítási módja.
- angol nyelvű hibaüzenetek - ez esetben általában az adatszolgáltatási séma kitöltése a probléma, esetenként finomítás lehet szükséges szoftveren is.
Teendő: a hiba elhárítása után meg kell ismételni az adatszolgáltatást a számla készítés menüpontokban.
Warningok
Az adatszolgáltatás teljesült, de logikai hiba van benne.
Teendő: a hibát el kell hárítani, hogy a legközelebbi adatszolgáltatás során már ne forduljon elő.
Megoldottnak jelölés
A hiba elhárítása után lehetőség van arra, hogy ne jelenjen meg többé a hibás státuszú számlák lekérdezésekor.
Erre a célra szolgál a NAV adatszolgáltatás | Online Számla adatszolgáltatás adminisztráció menüpontban, az egér jobb gombjával a KOBAK státusz oszlopon kattintva, a "Megoldottak jelölés" menüpont használata. Ez esetben rövid megjegyzést is lehet írni a megoldás módjáról.
Számla újraküldése - ismételt adatszolgáltatás
A számla készítés menüpontokban, a hibás adatszolgáltatás státusszal megjelölt számlán az egér jobb gombjával a KOBAK státusz oszlopon kattintva, megjelenő menüből lehet megismételni az adatszolgáltatást.
Egyéb korlátozások
- A SUP® rendszer jelenleg nem kezel proxy kiszolgálót. A proxy kezelés benne van a fejlesztendő feladatok listájában.
Teendő: a KOBAK adatszolgáltatást futtató gépe(ke)t a helyi informatikát üzemeltető rendszergazdának fel kell venni kivételként a tűzfalon a NAV KOBAK szerver irányába.