A jelenlegi jogszabályok lehetővé teszik ún. "Elektronikusan továbbított PDF formátumú számla" kibocsájtását. Ennek lényege, hogy a számla PDF formátumban kerül megküldésre a vevőnek. Az első példányt ez esetben a vevő nyomtatja ki.
A PDF formátumban kiállított számla nem minősül elektronikus számlának, mivel sem elektronikus aláírással, sem azt hitelesítő időbélyeggel nincs ellátva.
Az elektronikus aláírással, időbélyeggel ellátott ún. hiteles e-számlák készítéséről egy másik dokumentumban található információ.
1. Számla küldési rendszerparaméterek beállítása
Beállítandó elnevezések, paraméterek:
- Szolgáltató alap beállítás <Nincs>. Az e-számla készítéshez be kell állítani az e-számla szolgáltató nevét. Az elérhető hiteles e-számla szolgáltatók mellett, lehetőség van ún. (hitelesítés nélküli) Elektronikusan továbbított PDF formátumú számla beállítására is.
- Szolgáltatás elérhetősége, URL, stb. Az e-számla hitelesítési szolgáltató kiválasztása után be kell állítani, hogy milyen webcímen/URL-en érhető el a a webszolgáltatás.
- SUP E-számla értesítő E-mail küldése Igen | Nem
Az elkészült E-számlákról a vevő E-mailen kap értesítést, az értesítő E-mailt küldheti a SUP rendszer, vagy az E-számla szolgáltató. A SUP rendszer az értesítőt E-mailben, a számlát PDF csatolmányként küldi.
E-számla értesítő E-mail szöveg amennyiben az előző paraméter "Igen", a számla nyomtatással párhuzamosan kiküldésre kerül egy elektronikus üzenet a partnere törzsben beállított e-mail címekre, az E-mail szöveg szerkeszthető a Szerviz | Paraméterek | Levél és számla szöveg menüpontban, a sablonok szerkesztéséhez kezelési útmutató Levél és számla szövegek dokumentációbán található.
Abban az esetben, ha nincs meghatározva E-mail szöveg a SUP rendszerben az alapértelmezett értesítő sablon alapján készül az E-mail.
- Admin (hiba esetén értesítendő) E-mail be lehet állítani, hogy az E-számlák hitelesítése, kiküldése során felmerülő esetleges problémákról milyen E-mail címre (ki tudjon a felmerült hibákról) küldjön értesítést a rendszer.
Kitöltése nem kötelező, ez esetben a support@qsoft.hu címre megy a hibajelzés.
Archívumba küldés E-mail a számla kiállítónak az E-számlákat elektronikus formában a törvényben meghatározott ideig meg kell őrizni. A SUP® rendszer a saját adatbázisában tárolja a hiteles E-számlákat. Ettől függetlenül be lehet állítani, hogy a kiküldött számlák egy belső e-mail postafiókra is elküldésre kerüljenek, mint "rejtett másolat". Ez a kiküldött e-számlák másodlagos archívuma lehet.
Másolat az akt. ügyintéző postafiókjába Igen | Nem
Válaszcím amennyiben az előző paraméter "Igen" az ügyintéző E-mail címe itt rögzíthető. A mezőbe több E-mail cím is rögzíthető, a címeket vesszővel kell elválasztani.
2. Levelezési szerver paramétereinek beállítása
A "Elektronikusan továbbított PDF formátumú számla" kézbesítéséhez az SMTP levelező szerver elérése szükséges.
Beállítandó elnevezések, paraméterek:
- Host, stb....
3. Ügyintéző e-mail címének beállítása
A Szerviz | Ügyintézők és jogosultságok menüpontban az ügyintézőnek be kell állítani az [F8-Részletek] nyomógomb segítségével saját e-mail címét.
4. Partner törzs E-számla E-mail cím beállítása
Az általános rendszerbeállítások mellett szükséges még, hogy a Vállalati törzsek | Partnerek menüpontban be legyen állítva, hogy mely partnernek készülhet PDF formátumú számla, és az milyen e-mail címre kerüljön kézbesítésre.
Beállítandó elnevezések, paraméterek:
- Számla küldés PDF formátumú számla
- E-mail cím A számla küldés e-mail címe. Több cím is megadható vessző karakterrel elválasztva.