Tobábbi dokumentációk:
Kezelési útmutatók

A SUP® Integrált Számviteli Rendszer segítségével lehetőség van elektronikus számlák (e-számlák) kiállítására. Az elektronikus számlának számos előnye van a hagyományos számlához képest, erről részletes információ található az interneten. A legfontosabb előny, hogy óvatos számítások alapján is az egy számlára jutó előállítási, célbajuttatási költség kevesebb mint negyede a hagyományosan készült számlához képest.

Az e-számla egy elektronikus aláírással és időbélyegzővel ellátott dokumentum, mely hitelesen csak elektronikus formában érvényes.

Az e-számla előállításához szükséges egy EU-n belüli fokozott biztonságú hitelesítés szolgáltató szervezet bevonása, aki Fokozott vagy Minősített aláíró tanúsítvánnyal (certificate) és Minősített időbélyegzővel hitelesíti a számlát.
Magyarországon két ilyen szervezet van: Netlock Kft., Microsec Kft.

A hitelesítés szolgáltató (hasonlóan a közjegyzőhöz) egy olyan szervezet, akit számla kiállító és a befogadó is elismer. A hitelesítés szolgáltató minősített technikai háttérrel rendelkezik a tanúsítványok és időbélyegek kezelésére.

A hitelesítés szolgáltatás mellett még további technikai feladatok is vannak, ezért a QSoft Kft. e-számla megoldása a hitelesítés szolgáltatók közvetlen bevonása helyett e-számla hitelesítéssel foglalkozó portálok bevonásával készítette el az e-számla megoldását. Ezek a portálok is a fenti hitelesítés szolgáltatók bevonásával érvényesítik az e-számlákat.

Jelenleg a következő szolgáltatók bevonásával lehet a SUP® rendszerből e-számlát kiállítani:

Az e-számla kiállításhoz szerződést kell kötni a SUP® rendszerhez illesztett szolgáltatók egyikével.

QSoft Kft.

A SUP®rendszerből történő e-számla kiállításra lehetőség van a QSoft Kft. saját szolgáltatásával is.

A Qsoft Kft. saját szolgáltatásként két megoldást kínál a számlák (és más dokumentumok) hitelesítésére.

Beállítások

Az alábbiakban szereplő beállítások bemutatása segít abban, hogy a konkrét megvalósítás működéséről képet lehessen alkotni. Ezek egy részét az e-számla modul telepítésekor a QSoft végzi el, más beállítások a felhasználó hatáskörébe tartoznak.

1. Levelező szerver beáallítása

A SUP®rendszer az elkészült elektronikus számlákat e-mail csatolmáynként juttatja célba. Ehhez biztosítani kell, hogy a rendszer leveleket tudjon küldeni SMTP szolgáltatás használatával.
A levelek feladójaként egy technikai e-mail címet célszerű létrehozni.
Pl.: kiszamla@cegnev-domain.hu

Ezt kell megadni a Szerviz | Technikai funkciók | Rendszerinformációk menüpontban, a Technikai beállítások adatlapon.

2. Általános rendszerbeállítások

A SUP® rendszerben az E-számla küldés alapvető rendszerbeállításait a QSoft Kft. munkatársai végzik, a Szerviz | Paraméterek | Könyvelt cég általános adatai | Egyéb paraméterek | E-számla kezelés adatlapon.

Beállítandó elnevezések, paraméterek:

  • Szolgáltatás elérhetősége, URL, stb.   Az e-számla hitelesítési szolgáltató kiválasztása után be kell állítani, hogy milyen webcímen/URL-en érhető el a a webszolgáltatás.
 Megjegyzés

Pl.:
   https://e...c.qsoft.hu/api

  • SUP E-számla értesítő E-mail küldése Igen | Nem
    Az elkészült E-számlákról a vevő E-mailen kap értesítést, az értesítő E-mailt küldheti a SUP rendszer, vagy az E-számla szolgáltató. A SUP rendszer az értesítőt E-mailben, a számlát PDF csatolmányként küldi.
  • E-számla értesítő E-mail szöveg   amennyiben az előző paraméter "Igen", a számla nyomtatással párhuzamosan kiküldésre kerül egy elektronikus üzenet a partnere törzsben beállított e-mail címekre, az E-mail szöveg szerkeszthető a Szerviz | Paraméterek | Levél és számla szöveg menüpontban, a sablonok szerkesztéséhez kezelési útmutató Levél és számla szövegek dokumentációbán található.
    Abban az esetben, ha nincs meghatározva E-mail szöveg  a SUP rendszerben az alapértelmezett értesítő sablon alapján készül az E-mail.

  • Admin (hiba esetén értesítendő) E-mail  be lehet állítani, hogy az E-számlák hitelesítése, kiküldése során felmerülő esetleges problémákról milyen E-mail címre (ki tudjon a felmerült hibákról) küldjön értesítést a rendszer.
    Kitöltése nem kötelező, ez esetben a support@qsoft.hu címre megy a hibajelzés.
  • Archívumba küldés E-mail a számla kiállítónak az E-számlákat elektronikus formában a törvényben meghatározott ideig meg kell őrizni. A SUP® rendszer a saját adatbázisában tárolja a hiteles E-számlákat. Ettől függetlenül be lehet állítani, hogy a kiküldött számlák egy belső e-mail postafiókra is elküldésre kerüljenek, mint "rejtett másolat". Ez a kiküldött e-számlák másodlagos archívuma lehet.

  • Másolat az akt. ügyintéző postafiókjába Igen | Nem

  • Válaszcím amennyiben  az előző paraméter "Igen" az ügyintéző E-mail címe itt rögzíthető. A mezőbe több E-mail cím is rögzíthető, a címeket vesszővel kell elválasztani.

     Javaslat

    A hitelesített elektronikus számlák automatikusan archiválásra kerülnek az adatbázisba. Így az eredeti számla bármikor ismét újraküldhető.
    A (hitelesítés nélküli) Elektronikusan továbbított PDF formátumú számla esetén adatbázison belüli megőrzésre nincs lehetőség, az első példányt célszerű egy számla archívum E-mail címre is elküldeni, így az újra küldhető az ügyfélnek szükség esetén.

3. Partnertörzs beállításai

Az általános rendszerbeállítások mellett szükséges még, hogy a Vállalati törzsek | Partnerek menüpontban be legyen állítva, hogy mely partnernek készülhet e-számla, és az milyen e-mail címre kerüljön kézbesítésre.

Beállítandó elnevezések, paraméterek:

  • Számla küldés   Hitelesített e-számla
  • E-mail cím   Az e-számla küldés e-mail címe. Több cím is megadható vessző karakterrel elválasztva.

4. Opcionális beállítások

Az e-számla készítés során felmerülő esetleges problémák megoldásához lehetőség van cégen belül kijelölni egy e-számla rendszergazdát. Bármely technikai jellegű problémáról a rendszer értesítést küld a beállított e-mail címre.
Amennyiben e-számla rendszergazda nincs beállítva, az értesítés a support@qsoft.hu címre lesz küldve.

Az e-számlákkal kapcsolatban a kiállítónak szigorú megőrzési kötelezettsége van, ezért a SUP® rendszer eltárolja az adatbázisban az elkészült számlákat. Emellett lehetőség van beállítani egy e-számla archiválási e-mail címet is.

5. Számla kiállítása

Az e-számlák kiállítása - hasonlóan a normál számlákhoz - a SUP® Számviteli modul Pénzügy | Belföldi számlák készítése és a Pénzügy | Devizás számlák készítése menüpontban. A SUP® Raktári modulban az Áruforgalom | Kimenő számlák készítése menüpontban történik.

Az e-számlákat ugyanúgy kell felvinni, mint a normál számlákat. A különbség a nyomtatáskor mutatkozik, mivel az e-számlák esetén nyomtatás helyett a számla hitelesítése történik. A hitelesített e-számlák - a normál kinyomtatott számlákhoz hasonlóan - a későbbiekben már nem módosíthatók.


További információk: