A rendszert kezelni jogosult felhasználók nyilvántartására, karbantartására szolgáló funkció a Szerviz | Ügyintézők és jogosultságok menüpontból érhető el. Az ügyintézők előre meghatározott, beállított csoportokhoz is hozzárendelhetők, valamint egy ügyintéző tevékenysége bizonyos cégekre korlátozható. A rendszer indításakor csak az itt felvett ügyintézők, az itt beállított jogosultságokkal használhatják a rendszer funkcióit.
Ügyintézők és jogosultságok
Használható funkcióbillentyűk
- Ins-Felvitel
A funkcióval új ügyintéző felvitele kezdeményezhető. A felvitel során meg kell határozni az Ügyintéző nevét, Ügyintéző kódját, Telefonszámát, E-mail címét, Kontírozást {Főkönyvi számra | Jogcímre}, Minden céget {Igen | Nem}, Csoport jogosultságot {Igen | Nem}, Csoportot {Rendszergazda | Könyvelő | Pénzügyes | Pénztáros | stb...}, Webes bejelentkezést {Igen | Nem} valamint, hogy érvényes-e {Igen | Nem} a rendszer használatára az ügyintéző.
- Del-Törlés
Ügyintéző törölhető a rendszerből, ezáltal a törölt ügyintéző minden jogát elveszti a rendszerben.
- F3-Módosítás
A funkcióval az ügyintéző felvitele során rögzített adatok módosíthatók. - F4-Értesítések
Meghatározható, hogy adott ügyintéző, ill. csoport miről kapjon figyelmeztetést.
Értesítések beállítása
- F5-Jelszó módosítás
A kiválasztott ügyintézőhöz jelszó rendelhető, valamint a már meglévő jelszó módosítható.
Jelszó módosítása
A jelszó módosítás kétféle módon történhet:
- Az ügyintéző saját felhasználói nevével van belépve;
Ez esetben a Régi jelszó mezőbe a régi jelszót, az Új jelszó mezőbe az újonnan beállítani kívánt jelszót kell megadni. Abban az esetben, ha a felhasználónak még nem volt beállítva jelszava, a Régi jelszó mezőt üresen kell hagyni! Rendszergazda felhasználó van belépve;
Ez esetben a Régi jelszó mezőbe az adminisztrátori (saját) jelszót, az Új jelszó mezőbe az újonnan beállítani kívánt jelszót kell megadni.
- Az ügyintéző saját felhasználói nevével van belépve;
- F6-Funkciók
A funkciógomb segítségével a felhasználók a program menüpontjaihoz való hozzáférése szabályozható.
- J - Jogosult elindítani
- F - Felvihet adatokat
- M - Módosíthat adatokat
- T - Törölhet adatokat
- S - Speciális, egyéb funkciókat végezhet
- L - Listákat indíthat
Jogosultság módosítása - F7-Cégek
A funkció segítségével az ügyintézők és cégek összerendelésére van mód. Lehetőség van egy céghez ügyintézőket, valamint egy ügyintézőhöz cégeket rendelni. Tehát a funkció segítségével határozható meg, hogy melyik ügyintéző melyik céget választhatja a rendszerbe történő belépés során. (Ez alól csak a Rendszergazda ügyintéző csoport kivétel!)
- F8-Részletek
A kiválasztott ügyintéző jogosultsági paraméterei láthatóak, továbbá módosíthatóak az itt található funkcióbillentyűk segítségével.
- F9-Naplók | Raktár | Mozgás
- A Főkönyvi modulban az [F9-Naplók] funkciógombbal a jogosultság szabályozható, korlátozható úgy, hogy a felhasználók csak azokhoz a főkönyvi naplókhoz férjenek hozzá, amihez ténylegesen joguk van.
- A Raktári modulban az [F9-Raktár-mozgás] funkciógombbal a jogosultság szabályozható, korlátozható úgy, hogy a felhasználók csak azokhoz a raktárakhoz, mozgásokhoz férjenek hozzá, amihez jogot kaptak, tehát a feladatkörükbe tartozik.
- F10-Listázás
A képernyőre, vagy nyomtatóra lehet kilistázni a felhasználók neveit, valamint a hozzájuk tartozó jogosultságot és az általuk könyvelhető cégek listáját.
Az adatmezők értelmezése
- Név
Ügyintéző neve.
- Kód
Ügyintéző kódja. A rendszer által generált kód, ami tetszés szerint változtatható. E-mail
Az ügyintéző e-mail címe. A rendszerből történő e-számla vagy egyéb kimenő üzenet küldésekor válaszcímként van használva.
- Minden cég
A paraméterrel meghatározható, hogy a felhasználó minden, avagy csak egyes cégek könyvelésére jogosult.
Kontírozás
Van mód a könyvelési teendők megkönnyítésére az esetben, ha nem könyvelő beállítottságú felhasználó kezeli a rendszert. A rendszerbe lehetőség van ún. jogcímekre könyvelni, amit később egy megfelelő szaktudással rendelkező könyvelő ellenőrizni, szükség esetén módosítani tud.
- Csoport
Lehetőség van a felhasználókat csoportokba sorolni. A csoportok a Szerviz | Ügyintézők és jogosultságok menüpont csoport adatlapján szerkeszthetők, állíthatók be. - Csoport jogosultság
A felhasználó jogosultságainak beállítása egyénileg történik, vagy a csoport jogait örökli. - Webes bejelentkezés
A SUP® Rendszerhez kapcsolódó webes lekérdezési modulból az adott felhasználó bejelentkezhet-e.
Érvényes
Igen | Nem. Természetesen, amennyiben 'nem'-re van állítva a mező, a felhasználó nem jogosult a rendszer használatára.