Kapcsolódó információk:
Paraméterezési útmutatók

Ez az oldal egy régebbi verziója. Nézze meg a jelenlegi verziót.

Összehasonlítás a jelenlegivel Korábbi változatok megtekintése

1 verzió Tovább »

Az Ügyintézők és jogosultságok a rendszerműveletek végzésére jogosult felhasználók (ügyintézők) jogosultsági adatainak nyilvántartására, karbantartására szolgál. A programrendszer indításakor csak az itt felvett ügyintézők jelentkezhetnek be, és az itt megadott jogosultsággal használhatják a rendszer funkcióit.
A kiválasztott ügyintéző jogosultsági adatait főmenüpontonként és ezen belül 'legördülő menüpontonként' lehet meghatározni. A megadható jogosultságok a következők:



Ügyintézők


Az adatmezők értelmezése

  • Ügyintéző neve
    Ügyintéző megnevezése.
  • Ügyintéző kódja
    A rendszer által generált kód ami tetszőlegesen megváltoztatható.
  • Telefon
    E-mail

    Ügyintéző által használt elektronikus levél cím.
  • Kontírozás
    A könyvelési teendők megkönnyítésére van mód, amennyiben a rendszert nem könyvelő beállítottságú felhasználó kezeli. Ebben az esetben lehetőség van jogcímekre könyvelni (melynek feltétele a jogcímtörzs kialakítása), amit később egy megfelelő szaktudással rendelkező könyvelő ellenőrizni és szükség esetén módosítani tud.
  • Csoport
    A csoport mező beállításától függ, hogy egy felhasználó mire jogosult a rendszer használata alatt.
    A rendszergazda csoport tagjaihoz nem kell cégeket rendelni, mivel ezen csoport tagja minden céghez hozzáférhetnek.
  • Érvényes
    Be kell állítani az ügyintéző rendszer használati érvényességét. Természetesen amennyiben 'nem' re van állítva a mező a kiválasztott felhasználó nem jogosult a rendszer használatára.

Használható funkcióbillentyűk

  • Ins-Felvitel
    Új ügyintéző felvitele kezdeményezhető ezzel a funkcióval. A felvitel során meg kell határoznunk az Ügyintéző nevét, Ügyintéző kódját, E-mail címét, Kontírozást (Főkönyvi számra, Jogcímre), Csoportot (Rendszergazda, Könyvelő, Pénzügyes, Pénztáros, Egyéb felhasználó) valamint, hogy érvényes-e (Igen, Nem) a rendszer használatára maga az ügyintéző. 
 Megjegyzés

Az ügyintéző adatainak felvitele után lehetőség van korábbi ügyintézők jogosultságainak másolására az új ügyintéző részére. Erre akkor lehet szükség, ha az új ügyintézőnek a csoportjától nincs semmi eltérő jogosultsága.

 

  • Del-Törlés
    Ügyintéző törölhető a rendszerből, ezáltal a törölt ügyintéző minden jogát elveszti a rendszerben.
  • F3-Módosítás
    Az ügyintéző felvitele (Ins-Felvitel) során rögzített adatok beállításai változtathatók ezzel a funkcióval.
  • F5-Jelszó módosítás
    A kiválasztott ügyintézőhöz jelszó rendelhető, illetve módosítható.



Jelszó módosítása


A jelszó módosítás kétféle módon történhet. Amikor egy felhasználó saját ügyintéző nevével belépve módosítja a jelszavát a Régi jelszónál kell szerepeltetni a régi jelszót (abban az esetben ha még nem volt jelszava, üresen kell hagyni ezt a mezőt) majd beírni az adott jelszót az új jelszóba és megerősítésként újra beírni. Abban az esetben ha „Rendszergazdaként" rendszergazdai saját jelszóval van belépve és új felhasználót vesz fel jelszót ad meg akkor az Adminisztrátori (saját) jelszót kell először megadni, és utána beírni a felhasználó jelszavát, majd ismét beírni megerősítésként.

 Megjegyzés

Ha egy felhasználó elfelejti a jelszavát bármelyik SUP „rendszergazda" jogosultságú személy átírhatja a felhasználó jelszavát a fenti módon. Ha a „rendszergazda" jogosultságú személy felejti a jelszavát és nincs más azonos jogosultságú ügyintéző akkor hívja a Qsoft Kft-t

 

  • F6-Funkciók
    Az ügyintéző a könyvelt cégekhez kapott jogosultságainak egyedi módosítására van lehetőség.
    • J- Jogosult elindítani
    • F- Felvihet adatokat
    • M- Módosíthat adatokat
    • T- Törölhet adatokat
    • S- Speciális, egyéb funkciókat végezhet
    • L- Listákat indíthat

Csoportos funkció kijelölésre úgy van lehetőség, hogy egérrel a modul nevének sorára kell duplán kattintani. Így a menüpontok kijelölés/engedélyezése egyszerűbben történik.



Ügyintézők jogosultságai menüpontonként

 Megjegyzés

A jogosultság részletes, menüpontonkénti beállítását az éppen aktuális (belépéskor kiválasztott) könyvelt cégre vonatkoznak.

 

  • F7-Cégek
    Az ügyintézők és cégek összerendelésére van lehetőség a Windows-ban megszokott többszörös összerendelés típusú ablak segítségével. Lehetőség van Céghez ügyintézőket rendelni, valamint ügyintézőkhöz több céget hozzáfűzni. Így adható meg, hogy melyik ügyintéző melyik céget választhatja a rendszerbe történő belépés során. Ez alól csak a Rendszergazda ügyintéző csoport kivétel. Továbbá itt van lehetőség lekérdezni a céghez rendelt ügyintézőket is.


 
Ügyintézők jogosultságai cégenként


 
Ügyintézők jogosultságai cégenként

  • F8-Részletek
    A kiválasztott ügyintéző jogosultsági paraméterei láthatóak, illetve módosíthatóak az itt található funkcióbillentyűk segítségével.
  • F10-Listázás
    A képernyőre, vagy nyomtatóra lehet kilistázni a felhasználók neveit, valamint a hozzájuk tartozó jogosultságot és az általuk könyvelhető cégek listáját.