Kapcsolódó információk:
Paraméterezési útmutatók

Mint a Windows alapú programokat általában, a SUP® Integrált Számviteli Rendszert is az asztalon (desktop), vagy a Start menüben található parancsikon segítségével lehet elindítani. A parancsikonra való kattintást követően, a rendszerindító ablak jelenik meg. Ezt követően a „SUP - Bejelentkezés"  ablak válik láthatóvá, melynek helyes kitöltésével a programrendszer a felhasználó jogosultságának megfelelően, használatra kész állapotba kerül.



Bejelentkezés

 Megjegyzés

Az adatbiztonság a felhasználók egyedi azonosításán és jogosultságai pontos definiálásán alapul. A felhasználók adatainak és jogosultságainak adminisztrációja a rendszergazdai jogosultsággal rendelkező felhaszmáló feladata. 


Használható funkcióbillentyűk

  • Belépés
    A bejelentkezéshez szükséges információk megadása után a [Belépés] nyomógombbal lehet megkezdeni a csatlakozást a kiválasztott adatbázishoz. Ugyanez a funkció elérhető az [F12] billentyűvel ill. az [Alt-B] billentyűkombinációval.
 Megjegyzés

Ha sikeres az adatbázishoz történő csatlakozás, megjelenik a rendszer főmenüje, ahonnan a további menüpontok érhetők el. Sikertelen csatlakozás (pl.: hálózati hiba, kódlap hiba, jelszó hiba) esetén hibaüzenet jelenik meg, amelyből következtetni lehet a hiba okára. A hiba elhárítása a rendszerfelügyelet vagy a helyi rendszergazda hatásköre.

  • Mégsem/Kilépés
    A rendszerbe történő belépést szakíthatja meg és visszatérhet az asztalhoz, a számítógépen levő operációs rendszerbe.

Az adatmezők értelmezése

  • Ügyintéző
    A rendszert használni kívánó ügyintéző (felhasználó) neve. Az ügyintézőket a Szerviz | Ügyintézők és jogosultságok menüpontban lehet nyilvántartásba venni. A rendszerbe alapesetben 'DEMO' ügyintéző névvel, jelszó nélkül lehet belépni. A rendszer beüzemelésének első lépései között kell lennie az ügyintézők nyilvántartásba vételének. Ezután a 'DEMO' ügyintézőt törölni javasolt.
    A Szerviz | Ügyintézők és jogosultságok menüpontban lehet beállítani, hogy melyik ügyintéző melyik céget könyvelheti, ill. azon belül milyen menüpontok, funkciók használatát érheti el.
  • Jelszó
    Az adott ügyintéző jelszava. Az ügyintézőknek nem kötelező jelszót használni, ebben az esetben a jelszó üresen hagyható. A jelszó a Szerviz | Ügyintézők és jogosultságok menüpontban az [F5-Jelszó módosítás] funkcióval állítható be.

  • Könyvelendő cég
    A SUP Rendszerrel nem csak egy cég könyvelhető, így belépéskor ki kell választani melyik cégben kíván a felhasználó dolgozni.  A "Könyvelendő cég" mezőbe el kell kezdeni a cég nevének beírását akár szótöredék beírásával, így megjelenik a szótöredéknek megfelelő szűrt lista. A szűrt lista sorrendje a könyvelt cég használatának időpontja.

  • Üzleti év
    A kiválasztott cég melyik üzleti évében kíván dolgozni. Az üzleti évek paraméterezése a Paraméterezési útmutató | Üzleti évek és időszakok menüpontban található.
 Megjegyzés

A belépés dátum megadásának lehetősége választható a Szerviz | Technikai funkciók | Rendszerinformációk menüpontban az Általános beállítások adatlapon a Bejelentkezésnél dátum megadása paraméterrel.
Alapvetően ezzel a dátummal történik a feldolgozás. A rendszer a számítógép dátuma alapján kínálja fel. Célszerű, ha a kiválasztani kívánt tárgyéven belül van. Főként visszamenőleges feldolgozásoknál van szerepe.