Kapcsolódó információk:
Paraméterezési útmutatók

Jelenség

Távoli asztalos munkavégzés során, bizonyos helyi, vagy helyi-hálózati nyomtatóra történő nyomtatás eredményét 90-120 másodperc elteltével kezdi nyomtatni a nyomtató.
Tipikusan a hiba nem minden nyomtatóval fordul elő, nyomtatási képből, másik nyomtatót választva a lassú nyomtatás nem fordul elő.

Ezen idő nagy része alatt a helyi nyomtató várólistáján található a feladat. Olyan állapotban, mintha a dokumentum egy része nem érkezett volna meg a távoli asztalról a helyi gépre.
Nagyjából 90 másodperces timeout letelte után a nyomtatandó feladat neve előtt megjelenik, hogy "Hiba". (Windows Eseménynaplóban nem jelenik meg bejegyzés), majd pár másodpercen belül elkezdődik a nyomtatás, és hibátlanul kinyomtatódik a dokumentum.

Esetleírás

Szerver OS: Windows Server® Standard SP2 32-bit (EN) vagy Windows Server 2008 R2 Standard SP1
Kliens OS: Windows 7 Professional HUN SP1 64-bit
Kapcsolat: MS-RDP 6.2.9200 – RDP 8.0 támogatva, TS-EasyPrint
Nyomtató:

  • HP LaserJet 4050 series
  • JET-Direc card (J3113A)
  • kapcsolat: helyi TCP-IP port, RAW [FF auto] protokoll
  • Nyomtató driver: HP LaserJet 4050 Series PCL 5, 3. típus - felhasználói üzemmódú, x64
    (vagy PCL6, x64 with PJL Language Monitor)

Alkalmazás: SUP Pénzügyi és számviteli modul (32bit), vagy a SUP rendszer nyomató tesztelő szervizprogram (32bit).

A fenti konfigurációban a hibajelenség reprodukálható volt.

Változatlan környezetben, a kliens egy másik nyomtatóját (ugyancsak helyi- hálózati) választva a hiba nem volt tapasztalható.


A kliensen a HP ajánlása alapján az illesztőprogramot lecserélve az ajánlott verzióra a probléma megszűnt (mindkét szerveren tesztelve)

A HP által ajánlott driver a Windows 7 operációs rendszerhez: HP Universal Printing PCL 5, 3. típus - felhasználói üzemmódú, x64, (HPMLM121)

Ugyanezen szerver-, nyomtató- és applikációs környezetben tesztelve XP Prof HUN (32bit) operációs rendszerű kliensről a jelenség nem volt tapasztalható.
Az XP-n telepített nyomtató driver verziója összevág a lent hivatkozott HP dokumentumban ajánlottal. (MS által az XP-be beépített driver)

Probléma lehetséges okai

Több (a kommunikáció során sorba kötött) komponens eszköz kezelőprogram, alkalmazás, operációs rendszer inkompatibilitása okozza a hibát (a jelenség csak bizonyos kombináció esetén tapasztalható).

Több hasonló jelenséget boncolgató fórumot végigolvasva a Windows rendszerleíró adatbázisának kézi állítgatásán túl (többnyire nyomtatási mód kikényszerítésére, és az alkalmazott timeout idők lerövidítésére vonatkoztak) minden megoldás az alkalmazott driverek cseréjével foglakozott, és (pl. HP nyomtatók esetén) hivatkoztak a driver és az RDP-s nyomtatás (vagy TS-EasyPrint) inkompatibilitására.

Konkrétan MS RDP-s környetben előforduló hibák esetén is hivatkoztak az alábbi HP által kiadott "Technical white paper"-re:

http://h20195.www2.hp.com/V2/GetPDF.aspx/4AA0-8465ENW.pd

(régi link: http://h20195.www2.hp.com/V2/GetPDF.aspx/4AA0-8465ENW.pdf )

 

Összefoglalva:

  • Az alkalmazott driver nem certified a TS-EasyPrint használatához
  • Bizonyos szerverkörnyezetben probléma okozója volt a helyi hálózaton megosztott nyomtató nevében alkalmazott ékezetes betűk.

Megoldási javaslatok

  • Ha más nem indokolja, távolítsuk el a szerverről az egyedi nyomtató drivereket. (törekedjünk csak a TS-EasyPrint használatára)
  • Szerveren beállítások, ha nem lehet eltávolítani a nyomtató drivereket, akkor: Use Remote Desktop Easy Print printer driver first and is found in
    Computer configuration – Administrative templates – Windows Components – Remote Desktop Services – Remote Desktop Session Host – Printer Redirection
    .
    Set it to disabled to make use of the “real” print driver first.
  • Próbáljunk másik drivert alkalmazni a kliensen, esetleg a helyi hálózatos megosztást szolgáltató "szerveren".
  • Használjuk rövid(ebb) nyomtató nevet
  • Lehetőség szerint teszteljünk, majd siker estén válasszunk másik nyomtatót a nyomtatások céljául.