A SUP® rendszer interneten keresztüli (távoli) használata a Microsoft Windows Terminál Szolgáltatások (Terminál Szerver - RDP) segítségével lehetséges. A távoli (pl.: vidéki) kliensek a következőképpen csatlakozhatnak a központi szerverhez. Ez esetben a SUP® rendszer a szerveren van telepítve, a kliensek a szerveren (több példányban - multiuser) futó példányt használják távolról.
Kapcsolódás a központi szerverhez
A kapcsolódást a Microsoft Windows RDP kliens indításával kell kezdeményezni. Napi használat esetén célszerű egy megfelelő parancsikont létrehozni a Windows asztalon.
Amennyiben nincs ilyen indító parancsikon, a Start menü | Minden program | Kellékek | Távoli asztal kapcsolat funkcióval lehet indítani.
Sikeres indítás esetén megjelenik a következő ablak:
A számítógép nevébe be kell írni a távoli szerver nevét vagy IP címét. Ez minden cégnél saját, bizalmasként kezelendő információ.
A [Csatlakozás] gombot megnyomva, a helyi számítógép kezdeményezi a központi szerverhez történő csatlakozást. Ezek után meg kell adni a hitelesítő adatokat, ami a felhasználó nevét és jelszavát jelenti.
Hibátlan szerver nevet és bejelentkezési adatokat megadva létrejön a kapcsolat a helyi (kliens gép) és a távoli (központi szerver) között. A szerver beállításaitól függően láthatóvá válik a távoli asztal, vagy rögtön elindul felhasználóhoz hozzárendelt program.