Kapcsolódó információk:
Paraméterezési útmutatók

A SUP® rendszer interneten keresztüli (távoli) használata a Microsoft Windows Terminál Szolgáltatások (Terminál Szerver - RDP) segítségével lehetséges. A távoli (pl.: vidéki) kliensek a következőképpen csatlakozhatnak a központi szerverhez. Ez esetben a SUP® rendszer a szerveren van telepítve, a kliensek a szerveren (több példányban - multiuser) futó példányt használják távolról.

Kapcsolódás a központi szerverhez

A kapcsolódást a Microsoft Windows RDP kliens indításával kell kezdeményezni. Napi használat esetén célszerű egy megfelelő parancsikont létrehozni a Windows asztalon.

Amennyiben nincs ilyen indító parancsikon, a Start menü | Minden program | Kellékek | Távoli asztal kapcsolat  funkcióval lehet indítani.

 Javaslat

Windows 7, 8, 10 esetén a Start menü keresőbe be kell írni: "Távoli asztal kapcsolat" vagy "MSTSC.EXE".

Sikeres indítás esetén megjelenik a következő ablak:

A számítógép nevébe be kell írni a távoli szerver nevét vagy IP címét. Ez minden cégnél saját, bizalmasként kezelendő információ.

A [Csatlakozás] gombot megnyomva, a helyi számítógép kezdeményezi a központi szerverhez történő csatlakozást. Ezek után meg kell adni a hitelesítő adatokat, ami a felhasználó nevét és jelszavát jelenti.

 Megjegyzés

Esetenként megjelenhet egy további biztonsági figyelmeztetés, hogy valóban létrejöjjön-e a kapcsolat a megadott szerverrel. Ezt el kell fogadni.

Hibátlan szerver nevet és bejelentkezési adatokat megadva létrejön a kapcsolat a helyi (kliens gép) és a távoli (központi szerver) között. A szerver beállításaitól függően láthatóvá válik a távoli asztal, vagy rögtön elindul felhasználóhoz hozzárendelt program.

 Figyelem

A távoli asztal kapcsolat megszakítása előtt a futtatott programokból ki kell lépni!