Előfordulhat, hogy egy tárgyi eszköz véletlenül kimarad a nyilvántartásból, és ez a probléma csak az ÉCS elszámolás után derül ki. A SUP® Integrált Számviteli Rendszerben lehetőség van egy tárgyi eszköz karton utólagos nyilvántartásba vételére, a teljes ÉCS elszámolás visszavonása nélkül.
Ez esetben tehát az eszközt olyan dátumra kell aktiválni, amelyre az ÉCS már el van számolva.
1. Karton felvitel
A Tárgyi eszközök | Karton kezelés menüpontba lépve fel kell vinni a kartont a szokásos módom. Ez esetben olyan karton kerül felvitelre, melynél a "Beérkezés dátuma" korábbi, mint az aktuális ablak címsorában látható "Utolsó ÉCS dátuma".
Karton kezelés
2. A karton aktiválása
A Tárgyi eszközök | Karton kezelés menüpontban az előzőleg felvitt kartont - a szokásos módon - aktiválni kell.
Az ilyen módon - visszamenőlegesen - aktivált karton esetén az aktuális ablak jobb felső sarkában a SUP® rendszer sárga színnel jelzi, hogy jelenleg egy olyan karton van a képernyőn, melynél az ÉCS elszámolás dátuma eltér az összes kartonra vonatkozó "Utolsó ÉCS dátuma"-tól.
3. Karton zárása a szükséges ÉCS időszakig
Az aktuális karton jobb felső sarkában látható sárga dátumra kattintva az egér jobb gombjával megjelenik egy menü, melyből a [Karton zárása] funkciót kell választani. Ekkor megtörténik az aktuális karton ÉCS elszámolása a következő ÉCS időszakra.
Ezt mindaddig kell ismételni, míg az aktuális karton ÉCS elszámolása "utoléri" az összes kartonra vonatkozó "Utolsó ÉCS dátuma"-t. Ekkor a sárga ablakban a dátumkijelzés megszűnik.