Tobábbi dokumentációk:
Kezelési útmutatók

Előfordulhat, hogy egy tárgyi eszköz véletlenül kimarad a nyilvántartásból, és ez a probléma csak az ÉCS elszámolás után derül ki. A SUP® Integrált Számviteli Rendszerben lehetőség van egy tárgyi eszköz karton utólagos nyilvántartásba vételére, a teljes ÉCS elszámolás visszavonása nélkül.

Ez esetben tehát az eszközt olyan dátumra kell aktiválni, amelyre az ÉCS már el van számolva.

 Megjegyzés

Az aktiválás dátuma nem lehet az aktuális üzleti éven kívül, és a szükséges aktiválási dátum ÉCS időszaka nem lehet feladva a főkönyvbe. Ha fel van adva, akkor vissza kell venni a feladást.

1. Karton felvitel

A Tárgyi eszközök | Karton kezelés menüpontba lépve fel kell vinni a kartont a szokásos módom. Ez esetben olyan karton kerül felvitelre, melynél a "Beérkezés dátuma" korábbi, mint az aktuális ablak címsorában látható "Utolsó ÉCS dátuma".

Karton kezelés

2. A karton aktiválása

A Tárgyi eszközök | Karton kezelés menüpontban az előzőleg felvitt kartont - a szokásos módon - aktiválni kell.

Az ilyen módon - visszamenőlegesen - aktivált karton esetén az aktuális ablak jobb felső sarkában a SUP® rendszer sárga színnel jelzi, hogy jelenleg egy olyan karton van a képernyőn, melynél az ÉCS elszámolás dátuma eltér az összes kartonra vonatkozó "Utolsó ÉCS dátuma"-tól.

3. Karton zárása a szükséges ÉCS időszakig

Az aktuális karton jobb felső sarkában látható sárga dátumra kattintva az egér jobb gombjával megjelenik egy menü, melyből a [Karton zárása] funkciót kell választani. Ekkor megtörténik az aktuális karton ÉCS elszámolása a következő ÉCS időszakra.
Ezt mindaddig kell ismételni, míg az aktuális karton ÉCS elszámolása "utoléri" az összes kartonra vonatkozó "Utolsó ÉCS dátuma"-t. Ekkor a sárga ablakban a dátumkijelzés megszűnik.