Kapcsolódó információk:
› Paraméterezési útmutatók
Korábbi változatok
...
A SUP® rendszer által generált regisztrációs linket követve az Aggreg8 kéri az internetbanki azonosítót és a bankszámlaszámot. Több bankszámlaszám esetén csak azokat mutatja a banki felület, ami az Aggreg8 felületen meg lett adva.
Ezt követően átirányít a banki felületre, ahol engedélyezni lehet a tranzakciók szinkronizálását.
Van ahol ViCA alkamazás van, van ahol token generáló kütyü van rendszeresítve. A lekérdezési felhatalmazást az adott bankszámlához rendszeresített módon kell megadni.
Kétféle számlacsomag van. A CIB Business Online a céges, a másik a lakossági.
További információ: ha a szinkronizálás során hiba van, akkor vagy az adott felhasználónak nincs elegendő jogosultsága a banki tranzakciók terén, vagy az ügyfél nem rendelkezik corporate elektronikus szolgáltatással, ezért nincs jogosultsága az API-t használni. (Érdeklődni kell a banknál).
Probléma lehet: (ismeretlen okból) csak a cégjegyzési joggal rendelkező személy adhat felhatalmazást az API csatorna használatára (ez sem teljesen konform az EU PSD2 irányelvvel). Nem elegendő az ha a felhasználó egy személyben utalást tud indítani. Ahol kettős cégjegyzés van - jelenleg nem megoldott probléma.
CIB -Internet Bank
A CIB lakossági számlacsomagja. A gyakorlatban nem lesz regisztráció rá.
...
A SUP® rendszer által generált regisztrációs linket követve az Aggreg8 kéri az internetbanki azonosítót. Ezt követően átirányít a George banki felületre. A belépés és a cég kiválasztása után a felhatalmazást az Erste George telefonos alkalmazásban megjelelő két darab push-üzeneten keresztül kell elvégezni.
Fontos: az Erste Bank elsőként a lakossági (George néven futó alkalmazás) készítette el a PSD2 irányelv szerinti API elérést. Ezt 2023 szeptembertől bővítette a mikrovállalati számlacsomagokra. Az nem teljesen világos, hogy az Erstenél hol a határ a mikrovállalati számlacsomagra vonatkozóan.
A lényeg, hogy a régi Erste Vállalati Számlacsomagról át kell térni a George-ra. Utána lehet kezdeményezni az Aggreg8 szinkronizálást.
Az Erste Olyan bankszámlák esetén, ami nem a George-ban van kezelve nincs PSD2 lehetőség.
A PSD2 esetén az Erste George elég sajátosan értelmezi az EU PSD2 irányelvet. Ugyanis a felhatalmazást nem 180 napra adja, hanem egy napra. Ezért a sikeres regisztrációt követően azonnal kezdeményezni kell a felhatalmazás meghosszabbítását.
Probléma lehet: az Erste George-ban (ismeretlen okból) csak a cégjegyzési joggal rendelkező személy adhat felhatalmazást az API csatorna használatára (ez sem teljesen konform az EU PSD2 irányelvvel). Nem elegendő az ha a felhasználó egy személyben utalást tud indítani.
Az Erste George nem tudja kezelni az esetet sem, amikor ugyanannak a netbanki felhasználónak magán-számlája is van a céges mellett. Ilyenkor nagyon okosan a magán számlát szinkronizálja acéges helyett - aminek természetesen semmi értelme. Csak annyit lehet tenni, hogy erősen reklamálni a banknál - remélhetően előbb utóbb megjavítják.
Gránit Bank
A SUP® rendszer által generált regisztrációs linket követve az Aggreg8 azonnal átirányít a banki felületre. Itt a banknál rendszeresített módon be kell lépni, és meg ki kell adni választani a meghatalmazást.
---jelenleg nincs további információ---bankszámlát.
Ezt követően az bank által küldött SMS kóddal kell jóváhagyni a felhatalmazás adást.
K&H bank
A SUP® rendszer által generált regisztrációs linket követve az Aggreg8 kéri az internetbanki azonosítót és a bankszámlaszámot. Ezt követően átirányít a banki felületre. Itt ki kell választani, a banki azonosítás belépés módszerét, és ennek megfefelően megfelelően eljárni. A sikeres belépés után még jóvá kell hagyni a felhatalmazás adást. Ezt követően, a szokásos módon visszairányít az Aggreg8-hoz. Ha minden sikeres volt, megtörténik a szinkronizálás.
...
A jelenlegi információink alapján az MBH nem teljeskörűen támogatja PSD2 szolgáltatást. Az API csatornájukon keresztül csak a normál folyószámla típusú bankszámlák lekérdezésére van lehetőség. Az egyéb (pl.: hitelszámla, letéti számla, technikai számla) tranzakciókat a bank jelenleg nem tudja visszaadni.
Potenciális probléma: előfordulhat, hogy az internetbanki azonosítóban ékezetes karakter szerepel. Ezt jelenleg nem kezeli jól a bank. Vagy meg kell várni ennek a hibának a javítását, bagy a banknál új internetbanki azonosítót kell kérni.
Fontos: csak olyan felhasználó tud felhatalmazást adni, akinek egyszemélyben joga van a tranzakciók aláírásához.
Info: a holdig egyesülés eredményeképpen ez a számlavezető rendszer fog megmaradni. Az ex-BB már ide lett migrálva, az információk szerint az ex-Takszöv-re is sor kerül.
MBH (ex-MKB)
A SUP® rendszer által generált regisztrációs linket követve az Aggreg8 azonnal átirányít a banki felületre. A itt elsőként választani kell MBH Netbank (lakossági) illetve Vállalati Netbank. Ezt követően a banknál rendszeresített módon be kell lépni, és meg kell adni a meghatalmazást. Az egyik legegyszerűbb mód, mert sem internetbank azonosítót, sem bankszámlaszámot nem kell megadni.
Viszont jelenleg - valsószínűleg az átállás miatt - a felhatalmazás adás egy másik bejelentkező felületre visz, nem a megszokottra. Három adatot kér: Csoport (fixen HOLDING), Azonosító (Sajnos NEM a szokásos netbanki azonosító, hanem egy másik), Jelszó (ugyanaz, mint a normál netbanki jelszó.)
A felhatalmazáshoz szükséges azonosító a normál vállalati netbankba belépve, a jobb fölső sarokban a felhasználóra kattintva, a "Jogosultság áttekintő → Alapadatok" oldalon, a "Felhasználó azonosító" módon deríthető ki. Ez a következő lehet: HOLDING:ABCDE. A belépéshez szükséges azonosító a kettőspont utáni rész. Az továbblépés előtt a netbank-ból ki kell lépni.
Fontos: csak olyan felhasználó tud felhatalmazást adni, akinek egyszemélyben joga van a tranzakciók aláírásához.
MBH (ex-Takszöv)
A SUP® rendszer által generált regisztrációs linket követve az Aggreg8 azonnal átirányít a banki felületre. Itt a banknál rendszeresített módon be kell lépni, és meg kell adni a meghatalmazást.
Általában telefonra jövő push-üzenetet jóvá kell hagyni és kész is.
Fontos: az MBH (exTakszöv) esetén probléma lehet, ha telepített Electra kliens is van. Ekkor a netbank normál ágon beengedi a felhasználót, de PSD2 ágon (ugyanazokkal a belépési adatokkal) nem lehet belépni.
---a problémát továbbítottuk a bank felé---
További probléma, hogy abban az esetben, ha egy felhasználó nagyon sok (>100) bankszámla fölött diszponál, a banki API nem működik. Hibaüzenet: "The requested URL was rejected".
---a problémát továbbítottuk a bank felé---
Fontos: Telepített Electra kliens esetén az azonosításhoz szükséges csoportkódot és azonosítót az ügyfelek az Electra terminálba történő belépéskor lehet kideríteni. A bejelentkező képernyőn le kell nyitni az "Igénybevevő neve" listát. Ott megjelennek meg a szükséges információk: az Igénybevevők Csoportkódja, Electra Azonosítója, Igénybevevő neve.
Az jelenlegi információk szerint az MBH az ex-Takszöv számlákat is az ex-MKB számlavezető rendszerbe fogja migrálni. Hasonlóképpen, mint ahogyan ezt már megetette az ex-BB esetén.
MBH (ex-BudapestBank)
A bankholding az adatmigráció során kivonta a forgalomból a BB által eredetileg használt folyószámlavezetési rendszert. Az számla adatok az MKB-nál korábbban használt rendszerbe lettek migrálva. Ezért a bank kiválasztásakor az x-MKB-t kell választani, nem az ex-BudapestBank-ot.
A további tennivalók az MBH (ex-MKB) bekezdésben.
...